dimecres, 16 de gener del 2013

EDITH SÖDEGRAN. Cap al tard refresca el dia.

EDITH SÖDEGRAN ( Finlàndia 1892-1923)

CAP AL TARD REFRESCA EL DIA
I
Cap al tard refresca el dia...
Beu la calor de la meva mà,
la meva mà te la mateixa sang que la primavera.
Pren la meva mà, pren el meu braç blanc,
pren l'enyorança de les meves delicades espatlles...
...
Fóra meravellós sentir
una sola nit, una nit com aquesta,
el pes del teu cap sobre el meu pit.


II
Vas llençar la roja rosa del teu amor
a la meva blanca falda.-
la subjecto amb mans ardents,
la roja rosa del teu amor que aviat es marcirà.
Oh, sobirà d'ulls freds,
accepto la corona que em dónes,
la corona que em doblega el cap cap al cor.

III
Avui per primera vegada he vist el meu senyor,
tremolant l'he reconegut immediatament.
Ja sento la seva pesada mà sobre el meu braç ingràvid.
¿On para el meu riure infantil i virginal,
la meva llibertat de dona amb el cap alt?
Ja sento la seva abraçada ferma al meu cos palpitant,
ja escolto el dur so de la realitat
contra els meus fràgils, fràgils somnis.


IV
Buscaves una flor
i has trobat un fruit.
Buscaves una font
i has trobat un mar.
Buscaves una dona
i has trobat una ànima-
estàs decepcionat.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada